2011. április 13., szerda

Bűntethetőség 12 éves kortól? Igen!

"Megkezdődhet az aláírásgyűjtés abban a népszavazási kezdeményezésben, amely a jelenlegi 14-ről 12 évre szállítaná le a büntethetőség alsó korhatárát" - derül ki az Országos Választási Bizottság (OVB) határozatából, amely a keddi Magyar Közlönyben jelent meg.

Büntethető? Igen!
Nem tartom rossz ötletnek ezt a kezdeményezést. Hogy miért? Leírok egy rövid jelenetet, amely néhány hete történt meg a győri 14-es buszon.

A busz hátsó részében  egy csapat czigány fiatal rajkodott. Hallgatták az undorító zenéjüket, ordítoztak, a velük levő idősebb anyaczigány sem szólt rájuk, hogy maradjanak csendben.. Minek is??? Egyik diskurzusuk megütötte nem csak az én, hanem a busz többi utasának a figyelmét is. Az egyik idősebb, olyan 20 év körüli kan, arra biztatta a többieket, hogy lopjanak csak nyugodtan. Eldicsekedett, hogy ő és a haverja-aki azóta börtönben ül..-annak idején mennyi mindent ellopott. Állítása szerint, akkor egyidősek voltak, azonban a haverja azóta három évvel idősebb lett őnála. Az, hogy ez hogyan lehetséges, vagy hogyan
számolta ki, arra a mai napig nem jöttem rá sem én, és szerintem a buszon bután néző utasok egyike sem. A kisczigányok figyelmesen hallgatták idősebb fajtársuk és tanítójuk eszmefuttatását,és a már fentebb említett nőstény most sem emelte fel a szavát a purdék érdeklődése ellen. Tehát ez náluk természetes. Jah és nincs czigánybűnözés!!!4négy
A kisczigányok is megosztották a busz népével, hogy loptak már rágót, csokit, ami végül is nem bűn, de ha elkapnak vele akkor a rendőr meg az eladó a hibás, meg a fasiszta.
Eddig hallottam a beszélgetést, le kellett szállnom a buszról, mert elértem a megállóhoz. A többi utas gondolom még tudna mesélni, hogy mi mindent tudhattak meg a beilleszkedni kívánó czigány társadalomról.

Azok a gyerekek nem voltak idősebbek 10 évesnél, és már ennyi idősen avval dicsekednek, hogy mit loptak honnan. Az anyjuk sem szól rájuk, hogy nem kellene. Alapvető különbség a (rendes) magyar ember és a czigányok között: ha én loptam volna, már nem élnék, mert anyám kitekerte volna a nyakam, a czigányoknál azonban ez természetes. De ez nem bűnözés, ez életforma!(sic!) Mit várjunk az ilyenektől? Igen, megérdemlik, hogy büntethetőek legyenek az ilyenek! De nem csak a cigányok, ezt mindenkiből ki kell nevelni.

Ha tőlem valaki megkérdezi, hogy alá írnám-e ezt az indítványt, én habozás nélkül igent mondok, aztán közmunkát nekik! Mondjuk először meg kell tanítani őket dolgozni...az nagyobb kihívás lesz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése