2011. május 27., péntek

"Hosszú évek óta mindig azt mondják nekem.."

Régen  én nagyon rendes gyerek voltam misére járás terén. Nagymamám csúnyán is nézett volna rám, ha kihagyom a pénteki illetve a vasárnapi szentmisét. Sokat ministráltam, perselyeztem, áldoztam, gyóntam rendesen. Elsőáldozó és bérmálkozó is voltam, az első a vági, a második pedig a szili templomban.
Ahogy cseperedtem, majd elkerültem középiskolába azonban eltávolodtam a templomtól. Egyrészt előtte sem szerettük egymást a hittan tanárommal, sem pedig az atyával. Legalábbis szerintem az ember békét lelni jár a templomba, nem pedig állandóan pénzügyekről hallani. Rohanó világunkban elég mindig a pénzről hallani, nem pedig még vasárnapi misén is... 
Lényeg ami lényeg, azóta már csak ünnepnapokon járok templomba, búcsú, karácsony, húsvét, úrnap, valamint a nemzeti ünnepeken, ha esetleg van szentmise. A környékben a plébános úrnak nagy híre van, szeret szerepelni, maratoni miséket tartani. Az tény viszont, hogy sok mindent köszönhetnek neki a környék egyházközségei: három településen Szent István szobrot emeltetett, templomfelújítás, és egy Szent Erzsébet szobor állítás is fűződik a nevéhez. A legújabb akciójával azonban kissé túllőtt a célon.

A templomunk és posta szomszédságban vannak már emberemlékezet óta, és a két kertet egy egyszerű kerítés választotta el egymástól. Kiharcolta, hogy azt a kerítést javítsák ki, a posta költségén. Oké ez még szép és jó, viszont innen jön a fekete leves. Kitalálta, hogy a postakertet nem elég szimpla betonlábakon álló kerítésdróttal elkeríteni, hanem betonkerítés kell oda, mert így nem lehet majd belátni a postaudvarra, és akkor szép lesz a templom környéke. Nem értem, hogy egy másfél méter magas betonerődtől mitől lesz szebb a templomunk környéke, de az atya csak tudja. 
Édesanyám helyi a postán dolgozik postavezetőként. Amikor a munkások ásták az alapot, megkérdezte őket, hogy a bokrokat és kisebb fákat a kerítés mellől miért nem húzzák ki a traktorral, valamint a kerítés mellett lévő gazos részről miért nem ássák ki a gyökereket, mert evvel a megoldással sokkal tovább "szép" lehetne ez a kerítés. Azt a választ kapta rá, hogy vegyen gyomirtót ha nem tetszik. No comment..
Megkezdődtek a munkálatok, nem is kell mondanom hogy a pap egyik cimborája végzi ezeket a munkálatokat,  mivel a posta által kiválasztott szakember nem felelt meg a csuhásnak. Az a fránya korrupció..     
Volt egy másik felvetés is a postakert problémájának megoldására. Mivel most nem használják semmire, csak egy kaszáló, egy olyan ötlet született, hogy csináljanak belőle parkolót. Fel lett volna szórva kaviccsal, több értelme is lett volna, és nem első sorban anyagilag is olcsóbban kijött volna. Nem mindegy ugyanis, hogy 500.000 Ft, vagy egy nullával kevesebb a munkálatok költsége. De az atyának ez sem felelt meg....
Az egyszerű ember gondolja, a posta nagy cég, kibír egy ekkora összeget. Hát mit ne mondjak, másra is lehetett volna fordítani ezt a félmillió forintot. A postaépület teteje másfél négyzetméteres területen be van ázva, az oldalára felfutott a borostyán, ennek köszönhetően a falak nem tudnak megfelelően szellőzni, vizesek, penészesek. És ezt a sort még folytathatnám.
Ebből a rövid történetből is láthatjuk, hogy milyen ennek az országnak egyes lakóinak a mentalitása. Amire pénz kellene arra nincs, amire pedig felesleges lenne költeni, vagy csak minimális ráfordítással meg lehetne oldani arra több van költve mint kellene. Ide is jöhetne a felsorolás, de aki olvas, lát és nem csak néz, valamint gondolkodik egy kicsit, az tudja miről beszélek.

1 megjegyzés:

  1. És a politikát még bele sem vettem, pedig attól sem állt messze az egyház a múltban, úgy ahogy manapság sem áll, csak manapság nem vesszük annyira észre....

    VálaszTörlés